Яку сім’ю треба захищати в Україні?
У цьому блоговому записі у зв’язку із поточною українською «паперовою війною довкруж сім’ї» я обговорюю дві теми:
- як Україні як світській правовій інклюзивній державі забезпечувати баланс прав усіх (будь-яких) меншин, і
- якою має бути життєздатна модель сім’ї в європейській Україні ХХІ століття.
Із сайту Президента України видалили протестну, а не ствердну петицію.
https://www.youtube.com/watch?v=4hpsDxf4NPE&t=1563s
Я теж проти дискримінації геїв. Інклюзивне правове суспільство має захищати права і релігійних (протестанти), і сексуальних (ЛГБТ) меншин. Усі без винятку представники ЛГБТ-спільноти народилися від різностатевих мами й тата. Вони хочуть усиновлювати дітей, знову ж таки народжених різностатевими парами. ЛГБТ-спільнота за визначенням не може стати більшістю. Але чи означає це, що її особливості слід законодавчо захищати? Їхній спосіб життя не є соціально нейтральним. Він у низці випадків є небезпечним для них і для оточуючих.Що таке традиційна українська сім’я? Взірцевих сімей у Біблії просто немає. Традиційна сім’я не була медом, а інколи прозоро нагадувала пекло. Аналіз статті кандидатки педагогічних наук Тетяни Бутурлим «Сім’я без гендерного насильства — основа гармонійних взаємин між чоловіком і жінкою» (харківський журнал «Педагогічна майстерня», серпень 2017 року). Публікація містить матеріали судових справ, знайденої в Ніжинському відділенні зберігання архівних документів Державного архіву Чернігівської області кінця ХІХ — початку ХХ століття. Книжки історика Слобідської України Володимира Маслійчука: Дітозгубництво на Лівобережній та Слобідській Україні у другій половині XVIII ст. (2008), Неповнолітні злочинці в Харківському намісництві 1780—1796 рр. (2011). Ісус захищав не традиційну сім’ю з її жахливими вадами, а первісний Божий задум для людства. Сім’я це подружжя, тобто добровільний довічний союз чоловіка і жінки.Ні зобов’язання перед третіми особами (батьками, в першу чергу), ні народження дітей не є центральним завданням шлюбу. Подружжя покликане утворити цілу людину, відобразити в своїх стосунках образ і подобу Творця. Домовитися, чи всі християни хочуть цього. Бо якщо вони хочуть поваги з боку дітей, заснованої на страху, то на них очікує розчарування. Якщо чоловіки хочуть рабської покори від дружин, цього радше за все не станеться. Що ж спонукає людей бути разом? Навіщо тоді сім’я? Вона є потрібною, бо люди в розвинених країнах нарешті можуть дозволити собі розкіш розвивати стосунки. Не виживати, а жити. Дружити, любити, виховувати і турбуватися. Гірше вимушеної самотності лише смерть. Соціальність лежить у серці людини. Ми хочемо бути з іншими. Я не впевнений, що петиції — це ідеальний інструмент. Якщо вони й потрібні, то разом з виробленням для початку в церковному середовищі чіткого розуміння, якою має бути життєздатна сім’я в європейській Україні 21 століття. Треба створювати грамотні, юридично вивірені документи про це. Гуртувати людей не проти, а за. Показувати приклад сімейного життя.
Максим Балаклицький