Запитання служителю: Гріх Ахана. Чому таке серйозне покарання настигло Ахана та всю його сім’ю?
Євген запитує: Гріх Ахана. Чому таке серйозне покарання настигло Ахана та всю його сім’ю (Ісуса Навина 7:1)
Відповідає Бакалаврант богослов’я Євген Лакатош
Добрий день!
Дякуємо за ваше запитання!
По перше, щодо гріха Ахана потрібно відмітити важливий момент. Книга Ісуса Навина 7:1 відкриває: Але ізраїльтяни порушили наказ і взяли собі дещо з того, що мало бути знищено. То був Ахан, син Кармія, онук Зимрі, нащадок Зери, з коліна Юдиного. Він узяв собі дещо з того, що мало бути знищено. Отож Господь і розгнівався на ізраїльтян. Як ми можемо побачити в тексту, одна з видимих причин є порушення наказу не брати закляте Аханом з коліна Юди, в інших перекладу таких як «ВТІ Кулакова» перекладено як (порушення завіту).
Якщо річ йде про порушення завіту, то ми пам’ятаємо історію про ізраїльський народ, який впав в ідолопоклонство за участі Аарона коли Мойсей піднявся на гору до Бога і там перебував 40 днів і під час перебування на горі народ зробив собі золотого тільця Вих 32:17-27. Ми пам’ятаємо які були наслідки тих хто не покаявся не став на заклик Мойсея стати на бік вірних Богу та Мойсея.
Щось схоже відбулося з Аханом, коли він порушив завіт який був укладений між Богом та народом і в часності самим Аханом як частиною Ізраїльського народу. І часто коли ми дивимось на його покарання нам здається що воно дуже сурове, але ми не враховуємо скільки шансів було у Ахана щоб ця біда його минувала, спочатку згідно наративу, прийшло прокляття на весь народ, в цьому випадку Ахан мав би задуматися і визнати та покаятися перед вождями та Богом за свою провину, але він мовчить, далі вожді почали запитувати у Бога що відбулось? І ми знаємо що пролунала відповідь: «Було взяте закляте» після чого почали кидати жеребок, і за допомогою цього методу шукати порушника, і ми знаєм що Бог не вказав спочатку на Ахана, хоч і знав хто винуватий, але вказав спочатку на коліно, потім на клан, рід, та сім’ю, і вкінці вже на саму людину, яка порушила завіт. І вже коли Навин попросиву Ахана щоб той розповів йому все, і той ми знаємо розповів, то ми можемо побачити картину покаяння Ахана: Книга Ісуса Навина 7:21 «Серед речей, що ми захопили, побачив я гарне вбрання вавилонське і двісті шекелів срібла і кавалок золота вагою в п’ятдесят шекелів. Спокусився я ними і взяв їх собі. Усе те закопано в землі під моїм наметом, а срібло — насподі».
Як ми можемо побачити, то в словах Ахана зовсім не видно навіть ноти покаяння, але навпаки слова: «Серед речей, що ми захопили, побачив я гарне вбрання вавилонське» в той час, як у нього була можливість покаятися як мінімум за час коли кидали жеребок, він його не використав, що дивує, під час розмови з вождями народу, він не сказав я згрішив, я був не правий, не просив пробачення, цього ми не бачимо, але бачимо як він називає те що було закляте та гарним.
Таким чином ми можемо зробити висновок, що Бог дав можливість Ахану покаятися не одноразово, але він її не використав, це ми бачимо по словам самого Ахана, і так як завіт був порушено то мав бути виконаний вирок, і якби Ахан покаявся, провина була би перенесена на жертву, і Ахан залишився б живий, але так як покаяння не було, жертви за гріх також не було, тому нею став сам Ахан понісши по закону покарання.
Отже як висновок можу сказати, що Бог зробив все щоб Ахан та його сім’я змогли покаятися та жити, такий характер Бога і про це свідчить Священне писання 2-а Самуїлова 14:14 «Та Бог не знищить душі, і Він задумав не відвернути від Себе відігнаного». Але вони не використали шансу і не покаялися, тому і стали жертвою по закону за свій власні нерозкаяні гріхи. В нашому житті також Господь дає нам достатньо асу для покаяння в наших провинах, але як і у випадку з Аханом, час не вічний, і якщо ми не прийдемо до Христа з покаянням та не передамо йому свою вину, то ми в свій час також можемо стати жертвами нашого неправильного вибору як було у випадку з Аханом.
З повагою Євген!