Запитання служителю: За що Бог “поразив” Озу?
Ніна запитує: За что Бог “поразил” Озу? За то, что тот хотел позаботиться о ковчеге? Разве в этом есть милость и любовь?
9 І прийшли вони аж до Кідонового току, і простяг Узза свою руку, щоб підхопити ковчега, бо воли нахилили його.
10 І запалився на Уззу гнів Господній, і Він убив його за те, що простяг руку свою до ковчега. І помер він там перед Господнім лицем… 1Хр.13:9,10
Відповідь: Вітаю Ніно!
Также эта история описана в паралельной книге:
(2Сам.6:6,7) І прийшли вони аж до Ґорен-Нахону, а Узза простяг руку до Божого ковчегу, і схопив його, бо зноровилась була худоба.
7 І запалився Господній гнів на Уззу, і Бог уразив його там за цю провину. І він помер там при Божому ковчезі.
Бог поразил Озу за то, что он нарушил священный закон о переносе Ковчега Завета
Давайте разберем подробно данную ситуацию, что бы лучше разобраться что же на самом деле произошло. Разберем хронологию и суть субытий.
- Нарушение заповедей о переносе Ковчега:
Вместо того чтобы следовать установленным Богом правилам, Ковчег перевозили на новой повозке, что также считалось нарушением закона. Согласно Божьему закону описанному в :
Чис.7:9 9 А Кегатовим синам не дав, бо на них лежить служба святині, на плечах повинні носити.
Вих.25:14 І повсовуєш ці держаки в каблучки на боках ковчегу, щоб ними носити ковчега.
Чис.4:15 15 І скінчить Аарон та сини покривати святиню та ввесь святий посуд, коли табір рушає, а потім увійдуть Кегатові сини, щоб нести але не доторкнуться до святого, щоб не повмирати.
Ответственность за эту ошибку лежала на всех, кто организовывал процесс, включая царя Давида.
Ковчег Завета должен был переноситься только специально избранными левитами, причем не на повозке, а на плечах, с помощью специальных шестов. Оза вместе с другими левитами перевозил Ковчег Завета на новой повозке. Ковчег Завета, символ Божьего присутствия и святости, перевозился на повозке, что уже было нарушением Божьих указаний . Когда волы, тянувшие повозку, споткнулись у гумна Нахона, Оза, чтобы удержать Ковчег от падения, коснулся его рукой. Однако это было запрещено законом, так как ни один человек не мог прикасаться к святому Ковчегу. Однако Бог разгневался и поразил Озу на месте, и он умер.
- Святыня и человеческая греховность:
Ковчег Завета символизировал присутствие святого Бога. Прикасаться к нему было строжайше запрещено, так как человеческая греховность несовместима с Божьей святостью. Даже неумышленное прикосновение было смертельным Чис.4:15 15 І скінчить Аарон та сини покривати святиню та ввесь святий посуд, коли табір рушає, а потім увійдуть Кегатові сини, щоб нести але не доторкнуться до святого, щоб не повмирати.
- Наміри не виправдовують вчинки:
Незважаючи на те, що Оза, можливо, діяв із кращих спонукань (намагався врятувати Ковчег), він порушив пряму заборону. Це підкреслює думку, що Бог очікує точного виконання Його заповідей, а не лише добрих намірів. За це Бог розгнівався та вразив Озу на місці.
Чому це сталося?
- Порушення Божого закону:
Закон ясно забороняв торкатися ковчега. Він уособлював абсолютну святість Бога, і будь-який гріховний дотик загрожував смертю. Навіть ненавмисне порушення цього закону каралося смертю Чис.4:15 15 І скінчити Аарон та сини покривати святиню та весь святий посуд, коли табір рушає, а потім увійдуть Кегатові сини, щоб нести, але не доторкнутися до святого, щоб не повмирати.
- Прояв Божої святості:
Ця історія наголошує на святості Бога. Оза, можливо, діяв із кращих спонукань, але не виявив благоговіння, яке вимагалося перед Богом та Його святими речами. Бог нагадав, що не наміри, а послух та повага мають вирішальне значення. Оза вражено не за намір, а за порушення закону про святість.
Уроки цієї історії
- Святість Бога є недоторканною: Вона вимагає точного виконання Божих заповідей, а не просто добрих намірів.
- Гріх несумісний із Божою святістю: Навіть щирі дії людей, які порушують Божу волю, не можуть бути виправдані.
- Вшанування і послух важливі: Це історія про те, як важливо розуміти велич Бога і бути уважним до Його заповідей.
Ця історія нагадує про те, що Божа святість вимагає суворого дотримання Його настанов, а також показує, наскільки недосконала людина перед досконалим Богом. Вона наголошує на необхідності благоговіння перед Божими законами та розуміння Його святості.
Уроки з історії
Реакція Давида
- Давид був вражений смертю Ози і в страху відмовився одразу продовжити перенесення Ковчега до Єрусалиму. Він назвав місце події «Перець-Оза», що означає «розрив Ози», як нагадування про Боже покарання.
- У той момент Давид вирішив залишити Ковчег у домі Обіда-Едома з Ґета. Протягом трьох місяців цей будинок був благословенний Богом і всі його члени бачили процвітання.
Зміна підходу
Згодом Давид усвідомив, що події з Озою були наслідком недбалого ставлення до Божих законів. Перш ніж продовжити перенесення Ковчега, він зробив такі важливі кроки:
- Підготовка згідно з Божим законом:
Давид вивчив закон і наказав Левитам і священикам освятитися перед тим, як нести Ковчег.
13 Бо через те, що спочатку не ви це робили, то вдарив нас Господь, Бог наш, бо ми не шукали Його так, як належало.
(1Хр.15:13)
Як зазначено в (1Хр.15:13), він визнав, що перша спроба провалилася через недотримання розпоряджень.
- Перенесення на плечах левітів:
Тепер Ковчег Завіту був перенесений левітами за допомогою жердин, як того вимагав закон (Числа 7:9).
- Святкова хода з жертвопринесеннями та радістю:
13 І сталося, коли ті, хто ніс Господнього ковчега, ступали шість кроків, то він приносив у жертву вола та відкормлену штуку худоби.
(2 Сам.6:13)
Перенесення супроводжувалося співом, танцями та жертвопринесеннями. На кожному шостому кроці приносили жертву бика та тільця (2 Сам. 6:13). Це підкреслювало усвідомлення Божої святості та подяку.
Закінчення перенесення Ковчега
Ковчег був благополучно перенесений до Єрусалиму і поміщений до намету, який Давид приготував. Ця подія супроводжувалася радістю та поклонінням. Давид сам танцював перед Господом з такою відданістю, що викликав засудження своєї дружини Мелхоли (2 Сам. 6:16).
16 І сталося, коли Господній ковчег увійшов до Міста Давидового, то Мелхола, Саулова дочка, виглядала через вікно, і побачила царя Давида, що танцював та скакав перед лицем Господнім. І вона погордила ним у серці своєму.
(2 Сам.6:16)
Уроки продовження історії
- Виправлення помилок через смирення: Давид, незважаючи на свою роль царя, визнав помилку і виправив її, дотримуючись Божих законів.
- Благословення від правильного ставлення: Бог вилив Своє благословення на дім Обіда-Едому і згодом на народ Ізраїлю за їхнє шанобливе поводження з Ковчегом.
- Важливість радості та пошани у поклонінні: Хоча Давид був царем, він показав, що перед Богом важлива щирість серця більше, ніж статус чи зовнішній вигляд.
Ці події підкреслюють, як через усвідомлення та дотримання Божих законів можна відновити правильні стосунки з Богом.