Львівські адвентисти ведуть курси раннього дитячого розвитку
Розповідає автор методики Наталя Слободська
Як з’явився проект «Розвивайко»?
Я сама вчитель початкових класів та англійської мови, маю двох діточок. Інші вчителі також мають педагогічну освіту та власних дітей віком від одного до шести років.
Ми виступаємо за всебічний розвиток дітей, починаючи з раннього віку. Для цього є різні методики. Роздумуючи на цим, дійшли висновку, що не тільки нашім дітям це потрібно. Курси, які поєднують в собі різні методики, працюють в нашому місті і дуже успішно. Але відвідування їх дорого коштує. В молитві ми просила Господа показати мені, що робити і як. На кінець зими Бог подав ідею, як наші бажання можна реалізувати.. І на початку квітня ми відкрили школу для малюків.
Мета цього проекту?
Послужити львів’янам у безкоштовному розвитку дітей раннього віку, поєднуючи різні методики. Це як благодійна акція.
Як ви починали?
Взимку у Львові проходила підготовка до програми «Львів – місто надії». В брошурках програми ми помістили інформацію про «Розвивайко», давали оголошення на сторінках соціальної мережі, в «Однокласники», повісили на дошку оголошень перед церквою. Сестра Олександра Тайлер також розмістила оголошення на своєму сайті.
Як ви проводите роботу за цим проектом?
Перший тур проекту пройшов весною і тривав два місяці. Другий почався у вересні і закінчиться в грудні.
У перший день нашого проекту прийшло десять батьків з дітьми, на другий раз більше, а після третього разу ми розділили дітей на дві групи. Приходило до 18 дітей. На другий тур записано 25 дітей.
Ми працюємо за методикою Марії Монтессорі, Катерини Желєзнової (сучасний український педагог) та сім ї Нікітіних, Гмошинської, використовуємо рольові пальчикові ігри.
Для роботи облаштовано три класи. В перший клас приходять діти з батьками. Цей клас працює по методиці Марії Монтессорі, яка вважала, що діти мають гратися самостійно. Діти самостійно вибирають собі іграшки, а батьки тільки наглядають за ними і допомагають при потребі. В класі також присутній вчитель, який проводить короткі (на 7-10 хвилин) тренінги з тітками. Заняття в класі триває півгодини.
В другому класі проходять розвиваючи заняття. Весною кожне окремо заняття було приурочене конкретній методиці розвитку. Наприклад, по методиці сім ї Ніткітіних урок проводила мама Марта Білан, яка тринадцять років тому займалася по ній зі своїми дітьми. Заняття проходили паралельно для дітей та батьків. Діти граються кубиками по методиці Нікітіних, а батьки їм допомагають та паралельно слухають ведучого про особливості даної методики. Заняття триває також тридцять хвилин. Восени, коли почався других тур «Розвивайка», на таких заняттях використовується поєднання даних методик, де вчитель працює безпосередньо з дітьми, а батьки лише допомагають діткам в реалізації поставлених вчителем завдань, а також в виготовленні саморобки.
В третьому класі вивчають англійську мову. Займаються без батьків також півгодини.
Основна увага розвитку таких маленьких діточок приділяється сенсорно-моторному розвитку, який впливає на розвиток мови, розвиток творчості, музичному. Наприклад, на великому аркуші паперу діти малювали пальчиками або усією долонею. Обов’язково вчителі на заняття приносять саморобки, й дітям, наприклад, треба обклеїти листівку квіточками різної структури. При вивчені геометричних фігур, діти «мандрують» у цирк, а при вивченні тварин – на ферму. У дітей розвивається уява, фантазія. При вивченні кольорів українською мовою паралельно вивчали і англійською. За методикою Катерини Желєзнової пальчикові ігри розвивають у дітей почуття ритму, розуміння музики.
Де ви берете кошти?
Спочатку самостійно збирали іграшки. Але для результативних занять виникла потреба у більшій кількості спеціально розроблених іграшок. На допомогу прийшла Західна конференція: виділила кошти, приєдналася церковна громада, і ми закупили потрібний методичний матеріал.
Що цікаве ви включили в свій план?
Для роботи ми хочемо залучити дитячого психолога, плануємо провести цикл лекцій «Сімейна психологія. Виховання дитини в християнському руслі».
Категорія яких дітей та батьків на проекті?
У нас 65% дітей, батьки яких не є членами церкви. Спочатку ми проводили роботу з дітьми, задіюючи наші методики. В другому турі ми роздали батькам «Скарбнички», «Вічний скарб». Коли батьки чекають своїх дітей, поки ті граються, вони спілкуються з віруючими батьками, чують їх розмови про суботню школу, про служіння. У них виникають додаткові запитання. На весну у нас запланована євангельська програма Вадима Бутова, плануємо запросити наших батьків на програму.
Запитання — Алла Шумило