Актуальність теми. За останнє десятиліття у студіях багатьох науковців Європи, Атлантики й Азії концепт «медіатизація» набув інтердисциплінарної сили й претендує на синонімічність чи навіть на заміщення таких парадигмальних інтелектуальних структур, як інформаційне суспільство, глобалізація і постмодернізм. Медіатизація означає потужне розширення ролі мас-медіа, у результаті чого вони визначально впливають на «порядок денний» у різних сферах суспільного життя. Загальновизнаною є взаємопов’язаність медіа з політикою, економікою, культурою і соціальним буттям особистості.
Акцентуючи смислову широту цього концепту і його великий пояснювальний потенціал, студії із соціальних комунікацій незаслужено мало уваги приділяють медіатизації релігійного життя.