Питання служителю: Чи може Бог воскресити померлого?
Питання: Может ли Бог воскресить по молитве умершего? Уже несколько лет не дают покоя сомнения. Когда умер отец, в момент, когда я зашел в комнату, было горячее желание склонить колени и просить о воскресении, была уверенность, что Он ответит, как в случае с Елисеем или Лазарем. Нужно ли было созвать всех родных рядом и молить Господа? Знаю, что ответ даст только Он, но мне интересно ваше мнение.
Відповідь: У Старому Завіті є згадки про те як окремо воскресли деякі люди. Першим прикладом є історія Іллі і сина вдови із Серепти (1 Цар. 17: 17- 24). Другий приклад воскресіння записаний у 2 Цар. 4: 32- 37, де розповідається про те як пророк Єлисей воскресив сина шунумітянки. Третій приклад такого воскресіння згаданий також у 2 Цар. 13: 20, 21. У цьому уривку написано про те як після смерті пророка Єлисея, а якщо точніше то через рік після смерті, поховальники вкинули до нього у гріб тіло чоловіка через те що вони боялись моавських ордів. Чоловік якого вкинули у гріб доторкнувшись до костей Єлисея, воскрес і встав на ноги свої. Всі ці три випадки є чудами які робили вірні Божі мужі. Також ці історії є доказом того що якщо такі чудеса робили вірні Божі мужі, то для самого Господа воскресити людину також можливо, адже як Ілля так і Єлисей отримали свою силу від Бога.
Вістка воскресіння була надією для всього вибраного народу у дотриманні Божих повелінь і Його Законів. Дехто як ми знаємо виконував ці веління, дехто переробив ці обітниці під звичаї і це привело до вчень які несли фарисеї саддукеї і книжники, а дехто взагалі відійшов від віски Божої і залишив цей шлях. Старий Заповіт показує початок усього цього і допомагає краще зрозуміти важливість бути вірним Богу і мати частку у воскресінні.
У Новому Завіті є більше текстів зв’язаних з воскресінням, так як сам Христос помер, а потім воскрес, цим поклавши початок есхатологічного воскресіння.
Як і у Старому Завіті, Новий Завіт показує нам воскресіння окремих людей, які були здійснені самим Ісусом або Його учнями. Воскресіння наїнської вдови це перша історія де описується як Ісус зробив чудо і повернув до життя людину (Лк. 7: 11- 17), інша історія це воскресіння Лазаря, де Ісус знову робить чудо і повертає життя вірному Йому чоловіка, адже як написано Ісус любив його, а значить Лазарь був вірним Христу. Третє таке чудо зробив апостол Петро воскресивши Тавіту (Дії. 9: 36- 41), далі Петро воскрешає юнака Євтиха який впав з вікна у горниці (Дії 20: 7- 12). Також апостол Павло будучи на суді перед царем Агріпою, каже що його судять через те що він проповідує про воскресіння, а це показує яке вчення було найбільш популярним серед знаті у той час.
Бог обіцяв воскресити своїх вірних (Ів. 6: 19, 20, 54), також Марта, сестра Лазаря, говорить що вірить у те що її брат воскресне у воскресінні останнього дня, а Ісус відповідає їй: «Я воскресення й життя. Хто вірує в Мене- хоч і вмре, буде жити». Цими словами Ісус знову обіцяє воскресіння для вірних, але ця історія показує також що ті хто був біля Ісуса також вірили у воскресіння останнього дня.
З Другим приходом Христа померлі християни воскреснуть (1 Кор. 15: 22; 1 Еф. 4: 16), а живі зміняться (1 Кор. 15: 52; 1 Сол. 4: 17). Як Ісус (Мт. 12: 18- 27), такі Павло (Дії. 23: 6- 8) були єдині в цьому з фарисеями, на відміну від саддукеїв, які заперечували воскресіння. Християнське очікування воскресіння засноване на воскресінні Ісуса, і Бог прославляється як той хто воскрешає мертвих (2 Кор. 1: 9). Ісус Своїм воскресінням «зруйнував смерть і явив життя і нетління» (2 Тим. 1: 10). Він «Живий», який помер і тепер живий навічно, і володіє «ключами смерті» (Об. 1: 18). Воскресіння Ісуса стало початком есхатологічного воскресіння (1 Кор. 15: 23), а сам факт Його воскресіння свідчить про майбутнє воскресіння християн при Його пришесті (Рим. 8: 11; 1 Кор. 6: 14; 15: 20- 23; 2 Кор. 4: 14; 1 Сол. 4: 14). Обіцянка про те що ми так само як Ісус воскреснемо записана у Писанні і є твердою основою для нашої віри у воскресіння (Ів. 5: 24; Рим. 8: 11; Еф. 2: 5; Кол. 2: 12; 3: 1), і це також є запорукою нашого майбутнього воскресіння (Ів. 11: 26; Рим. 8: 11; 2 Кор. 1: 22; 3: 18; 5: 4).
Питання підготовив: Дмитро Войтович, бакалаврант богослов’я