Запитання Служителю: Про авторство послання до Євреїв
Олександр запитує про авторство послання до Євреїв, чи дійсно його написав апостол Павло?
Відповідь: Вітання вам Олександр!
Давайте спробуємо розібратися. Головною проблемою, є відсутність традиційного вітання, яке апостол Павло використовує в інших своїх послання на початку першого розділу, де прямо заявляє “я Павло”, як результат частина богословського світу, разом з дослідниками з текстології та біблійними істориками сперечаються на цю тему. Аргументуючи, це тим, що окрім відсутності традиційного вітання в перших віршах, ми також, якщо звернемося до мови оригіналу, можемо знайти деякі стилістичні розбіжності зі стилем апостола Павла.
Та попри всю критику, є також аргументи на користь, того що саме апостол Павло, написав, цього листа.
Аргумент перший. Цей лист на відміну від всіх інших не персоніфікований, тобто не адресованій, окремо взятій громаді, чи людині і тому в ньому відсутнє традиційне вітання, бо лист звернений до більш широкої аудиторії.
Аргумент другий. За відсутності традиційного вітання на початку, ми має традиційне прощання, в стилі апостола Павла, де згадується факт арешту апостола, а також згадується Тимофій, який був пресвітером та його близьким другом.
Євр. 13:23-25: «Знайте, що наш брат Тимофій звільнений, — і я разом з ним; якщо він незабаром прийде, то я вас побачу. Вітайте всіх ваших наставників та всіх святих. Вітають вас ті, хто в Італії. Благодать з усіма вами! [Амінь]”.
Третій аргумент. Полягає в тому, що за своїм наплавлення та змістом, цей лист дуже схожий на листи апостола Павла, а за стилем написання виглядає більш професійно. Тому є така думка, що Павло міг надиктувати цього листа, а записав його Лука, який супроводжував Павла, в місіонерській роботі. Про це читаємо в іншому посланні, до згаданого вище Тимофія
2 Тим. 4:11: «Зі мною лише Лука. Візьми Марка, приведи з собою, бо він мені дуже потрібний для служіння”.
З повагою Костянтин Буд-Гусаїм, бакалаврант богослов’я.